Transport publiczny na Malcie

Turystom przyjeżdżającym na Maltę polecamy dwa sposoby na wygodne przemieszczanie się po wyspie: transport publiczny (rozbudowana sieć połączeń regularnych oraz pospiesznych) lub aplikację Bolt (lokalny odpowiednik Uber). 


 


Malta Public Transport


Komunikacja miejska zarządzana jest przez Malta Public Transport (MPT) – na ulicach łatwo rozpoznać charakterystyczne biało-zielone autobusy. Przed przyjazdem na Maltę warto ściągnąć na smartfona aplikację Tallinja App.


Bilety jednorazowe
kupuje się bezpośrednio u kierowcy (należy mieć ze sobą jak najdokładniej przygotowaną gotówkę). Bilet jednorazowy ważny jest 2 godziny od czasu zakupu na wszelkie przesiadki i kosztuje 1,50 EUR (2 EUR w sezonie letnim, czyli od połowy czerwca do połowy października). 
Bilety okresowe (długoterminowe) w formie plastikowych kart można kupić w niemal każdym sklepie spożywczym/z pamiątkami oraz w punktach informacyjnych Malta Public Transport. Do wyboru mamy 3 rodzaje:



  • Tallinja 12 journeys – ważna na 12 przejazdów – w cenie 15 EUR

  • Tallinja Explore – ważna 7 dni od momentu skasowania na nieograniczoną liczbę przejazdów – w cenie 21 EUR

  • Tallinja Explore Plus Meep – ważna 7 dni od momentu skasowania na nieograniczoną liczbę przejazdów, uprawniająca do korzystania/zniżek z wielu dodatkowych usług (szczegóły na stronie Malta Public Transport) – w cenie 39 EUR


 


Aplikacja Bolt


Jeśli zależy Ci na jak najkrótszym czasie i komforcie transferu, polecamy skorzystanie z aplikacji Bolt (na Malcie Uber nie funkcjonuje), umożliwiającej zamówienie bezpośredniego prywatnego przejazdu z dowolnej lokalizacji.